KERKYRA - KORFU
....KORFU 2005....

2005.09.02. Péntek - Korfu város és a piac

Reggel felkeltünk és indultunk be Korfura a piacra. Előtte még beiktattunk egy rövid városnézést, megnéztük azokat a dolgokat, amelyek tegnap kimaradtak. Néhány Most már tudtuk, hogy hol találjuk a piacot, ezért nem kellett a motort messze lerakni a helyszíntől. Kicsit tovább kell menni a kikötő felé vezető úton és egy kereszteződésnél balra fordulni. Mindegy, szóval van egy út ami oda vezet. Leraktuk a verdát és bementünk. Az elején gyümölcsárusok voltak utána vegyes és a legvégén a halasok helyzkedtek el. Sok szőlőt lehetett kapni, a nagyszeműek voltak az olcsóbbak, a kisszeműek a drágábbak. Én mindkettőt egyformán finomnak éreztem, korrelációt az árban nem fedeztem föl. Vettünk azért ilyet is meg olyat is. Bentebb lehetett kapni fűszerekeret is, ebből is bekészleteztünk a délutáni halsütéshez.
A piac utolsó szegmensében a halárusoknál időztünk a legtöbbet. Mivel nem vagyok halszakértő, ezért a következő egyszerű képlet alapján rendszereztem a halakat : kics, közepes, nagy. A kicsi halak olcsók voltak, a közepesek nagyon szórtak árban, a nagyok pedig méretileg nem voltak érdekesek, bár közepes volt az árfekvésük. Nézegettük egy ideig őket és mivel nem volt támpont, hogy melyik lehet a jó és melyik nem, ezért találomra választottunk olcsóbb közepes méretűt, kicsit és szeletelt nagy halat. Később derült ki, miután megsütöttük őket, hogy egyedül a szeletelt nagy hal nem volt ízletes. Kicsit kesernyés utóíze volt. Vettünk még a piacon ezt-azt, többek között fügét is - ami nem volt olyan ízletes, mint amit az ember a fáról szed - majd hazaindultunk ebédet csinálni. Dél körül érkeztünk meg az apartmanba. A munkamegosztás a következő volt: én megpucoltam a halakta, a feleségem meg kisütötte és csinált még görög salátát mellé. Megebédeltünk és lementünk egy kicsit lubickolni az apartman medencéjébe. Ez ebéd után nagyon jól esett, mert teli hassal az ember nem szívesen indul el az 5 percre lévő tengerpartra. :-)

Három óra körül aztán úgy döntöttünk, átmegyünk a nyugati partra. Moraitikával nagyjából egy vonalban a nyugati parton szép homokos a tengerpart. Elindultunk de valahol elvétettük az útirányt és ezért véletlenül az Issos beach-en kötöttünk ki. Itt jártunk már egyszer 6 évvel ezelőtt. Megegyeztünk, jó lesz ez nekünk, nem megyünk tovább. Az egész helynek van egy hobbitelek érzete. Kis út vezet a part előtt lévő parkolóig, de innen még nem látszik a tenger, mert a homokkövek eltakarják azt. A parkolóig vezető út tipikus korfui keskenynyomközű aszfaltcsík, ami a legvégén egyszerűen földúttá alakul. Ezt jobbról balról kis nyaralóházak veszik körül, amelyeknél semmiféle mozgás nem tapasztalható. A partra kiérve nagy infrastruktúrára nem szabad számítani, néhány nyugágy, napernyő, átöltöző hely és zuhany ami itt fogadja a strandolni vágyót. Viszont van egy szép partvonal és a meleg tenger.

Mint írtam, a parkolót homokköves dombok övezik. Érdemes ezekre fölmászni, mert a tetejéről szép kilátás nyílik. A szárazföld felé visszanézve jól látható a Korission tó, ami egy sós tó. Látszik rajta, hogy sok haszna nincs, csak a helyet foglalja. Dél felé nézve látható Agios Georgios észak felé pedig a nagy semmi. A tenger lassan mélyül, közvetlenül a partnál a vízben homokkő van, bemenetelkor figyelni kell egy kicsit, de utána már homokos. ( Hasonló Glifadához ) Egyszóval ez a hely leginkább fürdőzésre alkalmas. Itt pancsoltunk egy-két órát, így délután 5 óra tájban nagyon kellemes volt az idő, csak a szél fújt egy kicsit. Megérkezésünk óta ez volt az első igazi strandolás, pedig 48 órája már a szigeten tartózkodtunk.