KERKYRA - KORFU
....KORFU 2005....

Utazási iroda :5-kontinens
Költségek :85.000HUF/fő (350euro) amely tartalmazta a szállást, a repülőjegyet, a reptéri illetékeket, a reptéri transzfert és a biztosításokat.
Szállás jellege :apartman, ellátás nélkül.
Időpont:2005.08.31.-2005.09.07.

2005.09.04. vasárnap - Aqualand

A korfui Aquapark hivatalos honlapja

Ezen a napon elterveztük, hogy elmegyünk a korfui aquaparkba. A feleségemet nem nagyon izgatta a dolog, de engem annál inkább. Másnap Ő győzködte az apartmanban az embereket hogy menjenek el oda, mert nagyon jó. :-)

kb. 10 órakor indultunk Moraitikáról motorral a szokásos útvonalon : Benitses, Perama, Korfu. Amikor Korfuba érkeztünk elkezdett esni az eső. Amolyan felhőszakadás szerű volt, amit motorozás közben nem igazán élveztünk volna, ezért behúzódtunk egy épületnek az eresze alá. Itt kb. 1 órát várakoztunk, mire elállt az eső. Gondolkodtunk, hogy menjünk-e egyáltalán az aquaparkba, de végülis mentünk. Gyök kettővel elindultunk, mert várható volt hogy csúszni fog az út. A reptér előtt elkanyarodtunk balra, majd Agios Ioannis irányába haladtunk tovább. Korfu várostól nincs messze a park, kb. 8-10km, úgyhogy hipp-hopp ott is voltunk. Leraktuk a motort a parkolóban és vettünk jegyet. 19 euro volt fejenként a belépő, ezért reggel 10-től este 6-ig lehet csúszdázni. (Szeptember előtt 9-től este 7-ig.)

Megvettük a belépőt és ekkor már a nap is kisütött. A kezdeti rossz idő ellenére eléggé sokan voltak, de nem volt tömeg. Megkerestük az értékmegőrzőt, ami úgy működik, hogy 5 eurót befizetsz és kapsz egy kulcsot, ami egy rekeszhez jó. Ez a kulcs egy karkötöre van rögzítve, tehát nem tudod elveszíteni. A rekesz nem túl nagy (40x35x50cm) de elfér benne sok minden. Ha a nap végén visszaviszed a kulcsot, akkor visszakapsz 2 eurót. Tehát az értékmegőrző 3 euróba kerül. Bepakoltunk a megőrzőbe és elkezdtük birtokba venni a létesítményt. A park területe eléggé nagy, kb. 2x akkora mint a mogyoródi Aquapark. Van benne hullámmedence, ami annyiban különbözik a budapesti Palatinus strandi hullámhoz képest, hogy legalább 3x akkora és vannak nagy átmérőjű úszógumik. (traktorbelsőnek hívták régen) Itt sincs folyamatosan hullám, hanem 15-20 percenként kapcsolják be. Csúszdákból 2 fő típus van, az egyik a normál, a másik a csúszógumis (fánkos). Van sodrófolyosó is, szintén fánkokkal. Továbbá a gyerekek is jól érezhetik magukat, mert van rengeteg gyerek csúszda és kalózos mászós rész, ahol 2 percenként egy nagy dézsa víz borul az egészre.

Normál csúszdáknál van zárt és nyitott, szintúgy mint a fánkososnál. Van egy-két hajmeresztő csúszda, ilyen pl. a szabadesés jellegű, ami legalább 5 emelet magasból indul és a meredeksége 50-60°. A végén nem medence van, hanem folytatódik a csúszda, de áll benne a víz. Mint a bobpálya vége, úgy néz ki. Na ezen nem mentünk le, bőven elég volt látni másokat. Bent is lehet kaját kapni, mi azért vittünk aznapra néhány szendvicset. Az árakra nem emlékszem, de a sültkrumpli 1,7/2,2 euro volt. (kicsi/nagy) Meglepő, hogy az itthon megszokott medence előtti fertőtlenítős lábmosó ott nem volt sehol. Napernyőből és napágyból dunát lehetett rekeszteni és természetesen itt ezekért nem kell fizetni a tengerparttal ellentétben. A fánkos csúszdákra azért napközben itt is várni kell, de csak 5-10 percet. A többi csúszdánál nincs sor, folyamatosan lehet cirkulálni. Fánkos tekintetében érdemes a záróra előtt 1-1,5 órával próbálkozni, ugyanis ekkor már oszlik a nép és míg délben 30 perc alatt hármat tudnál csúszni, ezalatt záróra előtt ennek a 3-4 szeresét.

Végül délután 5:50-ig csúszdáztunk és zárórakor már mentünk öltözni. Hazamentünk és otthon magamhoz vettem a fényképezőgépet és az állványt, mivel láttuk hogy a tenger felett szépen villámlik. Vacsorázni indultunk ugyan, de előbb lementünk a tengerpartra fotózni. gyönyörűen csapkodott, de a dörgést nem lehetett hallani. Sikerült néhány szép képet csinálni, utána pedig beültünk az Enjoy nevű tavernába.